torsdag 11 september 2008

jag har en blogg.



Herregud jag har en blogg.
Det lovade jag mig att aldrig skaffa. förvånad jag blev.
var nånstans ska man börja. jag tror jag skiter i början och börjar på slutet av allting än så länge. dvs nu.

Kom nyss hem från jobbet. skitdag herregud. kom först sent eftersom jag hade missuppfattat vilken tid jag började. hatar att vara sen. det är inte det att man sviker jobbet eller så utan jag hatar att andra ska bli så jäkla besvikna och typ säga godmorgon när man kommer. det blir inte bättre av att läpparna är lila som ollon och ögonen blodsprängda till tusen. sen hinner man inte äta frukost och måste lixom prestera lite extra för att bli förlåten. tro mig det är inte lätt att sälja fisk till tanter när man mår som en utskiten nånting.

- hur är sillen är dom stora?
- dom är väll varken stora eller små, vanliga om man kan säga det så.
- nja plocka femton små åt mig.
- absolut med ett på klistrat leende.

sen ska man gräva efter små sillfileér i disken. kallt som fan och det finns givetvis inga som är små nog. av nån annledning så vill man ha flott när man är bakis. så man gör en rejäl tallrik med pommer och bläckfiskringar. allt dränkt i olja. serveras med en rejäl klick majonäs och en lättöl. men det hjälper fan inte. det blir om möjligt sämre. nån sa att det blir alltid värre framåt natten. gillar det uttrycket. det stämmer nog om dagen också.

iallafall. är hemma nu. emil min kusin står brevid och berömmer mig. han tycker jag har vart rolig som kommit hem helt tom i huvet mitt i natten och satt på svärdsfilm för att sen somna på volymknappen med kläderna på i nånstans sittandes position. jag antar att man blir stolt. det är rätt kul ändå.

min farsa ville alltid att jag skulle gå i hans fotspår och satsa på musiken. banka på trummor spela gitarr eller vad somhelst. men det intresserade alltid. jag tänkte på fisk istället.
antagligen är jag lite skadad när det kommer till det. jag jobbar med dem 40-50 timmar i veckan. fiskar på min fritid och drömmer om det på nätterna. jag vill fiska dom ta på dom klappa dom sälja dom släppa tillbacks dom. tror ibland att det är min livsuppgift. göra hela världen lite mer fisk.
det går inte så bra. mina vänner skrattar åt mig. och ingen vill sitta brevid på bussen.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Hej Hannes och välkommen till bloggeriet!

Så kul att läsa dina rader! hälsar Thomas Elisabet.

Beccs sa...

ey, fet blogg
jag trodde aldrig heller att jag skulle blogga och det är inte så kul, eller jag är inte så cool.
men ändå
ses i svängarna