fredag 19 september 2008

fyfan.

nu är jag så trött så jag tror fan jag dör. jobbat från sju till sju. massor att göra. kul dock. iallafall är det helg nu och jag är ledig tills tisdag. är hos min far nu. har precis lagat musslor och ines ska köpa en fiskgryta. det ska vara pangasius i den. fan vad jag bara hatar pangasius. djupfryst skitfisk som transporterats halva jorden runt. det kallar man ett miljövänligt alternativ. får inte ihop hur en fisk som odlats i dammar som regnskog fått lämna plats till, där folk jobbar för inga pengar alls typ kan vara bättre än närfiskat. visst att massor fiskar har det illa i vårt avlånga land med hellre det. nu kom vi in på ekofisk och sånt. det är farligt. råkar alltid ut för en massa folk som ska läxa upp en angående sånt. men det går tyvärr inte. jag har massa med bra svar på allt när det rör sig om nåt så kul som fisk. skitsamma. nu ska vi inte snacka fisk. vi talar skaldjur istället. trålförbud på havskräfta från och med måndag. undrar vad dom burfångade kommer att kosta. törs knappt tänka. antagligen skitmycket eftersom vi har hummerpremiär på måndag och folk kommer satsa på det istället för havskräftor.
snart måste jag hem och dusha. detta nedrans problem. önskar att man kunde slippa. varför ska man alltid bli skitig igen. det tar så mycket på krafterna att dusha. speciellt när man är trött. då blir man helt frusen och skakig sen. och så måste jag leta rätt på rena kalsonger. det är lustigt. att man alltid hittar ett par.

ska möta johan istan om en timme typ. sen ska vi till malmö. det kan sluta hur som helst. antagligen så kommer jag dricka några öl bli så trött att jag nästan somnar i glaset. det är värdelöst att gå ut när man är så trött. man kan dricka fem öl typ sen har man minnesluckor. inte för att man är full utan för att man helt enkelt inte orkar minnas nåt. jag ska göra en rackare i röven innan jag drar tror jag. nåt jag och pappa kom på för en massa år sen. man tar typ en dl kokande vatten och typ en dl snabbkaffe. och typ en halv dl socker. sen blandar man det till kräm och dricker. så blir man pigg. och så får man en liten rackare som vill ut där bak. tjo!!!!

ungefär sådär mår man. fast på rätt håll.

2 kommentarer:

Joanna sa...

alltså du har ju den bästa blogg jag nånsin läst bullen!!!

det tycker elisabeth kanske också kolla på www.cikoria.blogspot.com lite längre ner på sidan så finns du med :)

Elisabet. sa...

ja, det tycker hon VERKLIGEN!

Jag tycker att ni skriver så härligt, både du och joanna och jag blir alltid lika glad efteråt!