torsdag 31 december 2009

torsdag

nyårsafton. halva lund ska på knytis. hälften av dom lagar säkert nåt med pesto.
jag tvättar. kom nyss hem från jobbet och tänkte hinna tvätta, städa osv. tydligen så har jag en förnimmelse till magsår. iallafall magkatarr. effekten av det osunt leverne. jag ska inte klaga. man kan äta fisk. om det är kokt. jag ångkoker den. har bunkrat upp med hälldeflundrafilé för att klara mig tills på tisdag. så jag ska inte klaga. jag kan knappt krydda maten men jag koker den i buljong och vågar mig på ärter till. sötman därifrån gör sig med flundran. iallafall. jag borde inte klaga.
fisk är ju ändå sjukt jävla gott.
plus att mitt problem med vad jag skulle ta med ikväll försvann. det blir a-fil och kokt ris. kanske en bit vitt bröd utan kanter.

emil är och åker skidor i åre. jag är rätt bitter över det. hade han åkt utförs så hade jag kunnat fatta att han åker iväg en vecka men han åker längdskidor. han åker längdskidor med folk som övar till vasaloppet. det är det dummaste jag har hört. han byter ut mellandsagshäng med mig mot att flåsa nånstans i fackingåre. flåsa på ett par längdskidor. fan. är jag så hemsk att han hellre övar inför ett vasalopp som han ej planerar att delta i? skitemil.
skitsamma. jag ska dra tag i mitt liv och gå vidare.

Inga kommentarer: