fredag 25 december 2009

dan efter the dan


jaha, juldag. snön är nästan helt borta. vädret ser ut som skit. dimmigt och fuktigt. jag är ensam hemma. har skurat golvet och dammsugit. det är två gånger på en vecka. helt sjukt. jag kulle egentligen blivit klippt, men jag tror att min frisör valde att städa istället. städning ska vara sista utvägen. antagligen är jag en tråkig jävel som man skjuter på. kan det vara så? skitsamma. jag kan leka ensam. jag har en ny väckarklocka med lampor, fågelsång och grejer. jag hade kunnat fixa den. jag har även en bok med fåglar som jag kan titta i.
dan är full med möjligheter alltså. om man vill.
ikväll svinas det i sverige. dan efter julafton. jesus är en dag gammal.
joanna och pål kommer vid sex tror jag. vi ska ut. först nånstans, sen ut.
kan bli kul.
det är tre timmar kvar. jag har ingen anning vad jag ska göra. tre timmar är en rätt lång tid att göra ensam. det är väldigt sällan så jag själv, jag är ovan. fittaockså...
jag är förresten löjligt lik russel crowe.

Inga kommentarer: