måndag 30 november 2009

måndagen den trettionde november.

ondsag förra veckan.
steg upp kvart i fem. det blåste sydligt fortfarande. i över en vecka hade det blåst så.
sjukt peppar. jag älskar att köra på morgonen. tolv tretton mil till älmhult kanske.
bilen är kall på morgonen.. värmen funkar inte som den ska så jag klär mig varmt redan då. radion funkar inte. det enda som finns i den att lyssna på är min mosters lou red skiva.
den är lugn, bitvis tråkigt och bitvis väldigt passande för sådana tidiga körningar.
en snabb kopp kaffe hos emil innan vi åkte och hämtade båten och tog oss ut.
regn från morgon till kväll. kuling antagligen. kul. fisket var inget märkvärdigt men efter en dag i regn så är man ofta nöjd ändå. jag var iallafall det.
påvägen hem ringde nina och frågade om jag skulle med på buffe.
jag älskar buffe.. givetvis.

buffen var i malmö. glasklart. jag trodde först att det bara skulle vara mat men det var julshow.
fredrik kempe och hans hasbeens. kempe söng fantastiskt men jag imponeras inte av transor som mimar. alla kan klä sig i klänning klistra kuken och mima till shlager. skitsamma. det var kul. jag var fantastiskt trött i fredes. av nån annledning känns det vettigt att ta både sista ölen på ariman och på botulfs när man ska jobba åtta dan efter.

fredan var givetvis tung. jag började räkna timmarna redan i omklädningsrummet.
kvällen var som vanligt. vi lagade god mat och drack vin.
jag sov innan tolv. jag älskar fredagar.

lördagen var roligare. jobbet gick snabbt. köpte hem en gås, ordnade trummor till emil, gick hem, bytte om, gick till theo, smålands, mejeriet,efterfest, en till efterfest. trasorna av mig var hemma vid åtta. jobbade på hemgården dan efter. hade glömt detta. mend et var lugnt. en baggis.
nu är det måndag iallafall. jag har precis fått ny diskmanskin.
ikväll ska det lagas gås, kål, äppelkaka.

Inga kommentarer: