söndag 8 november 2009

hej.
jag var ute igår. det var första gången på ett tag. trevligt faktiskt. det var längesen jag såg mina kompisar typ. först var vi hemma sen ute.
trevligt. iallafall. jag stod ensam tryckt mot en vägg. ofta gör jag det en stund. betraktar lite. det är intressant att se på fulla människor när man är ute. hur djuriskt och enkelspårigt saker blir. jag drack bara pilsner. glasflasker. 0,33. det är egentligen värdelöst. känns högfärdigt. iallafall.
vad illa det är med folk som dansar. folk står och gungar i takt till musik. jag förstår inte varför folk klär upp sig, förfestar, betalar inträde osv bara för att ställa sig och skaka i takt till musik. dom pratar inte. det bara stås. vissa kör parningsdanser för varann i hop om att få ligga loss lite. så anser jag att det är. inget annat är parningsdans. som spigg när dom dansar för varann innan lek. påfågel, anka, lax, älg vad som helst. jag vill inte ligga med nån som dansar upp mig. njäe.

sen ger man sig. köper starköl för alla sina pengar. flyger på nån idiot. går hem dricker vin och däckar i armarna på måns. man ska vara nöjd.

iallafall. vaknade hos boel gick hem. ska iväg nu. tata.

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Å Hannes .., du skriver så jag får gåshud.