lördag 14 februari 2009

Är det såhär när den är...

Tjo. nu är det lördag. kanon.
Idag var det sjukt på jobbet. massor att göra. vi hade för lite fisk. och för många kunder. hatar sånt. jaja. skitsamma. Min radio på bilen är sönder. sånt hatar jag också. det är alla hjärtans dag. kul. jippi. Gud vad jag bara älskar alla hjärtans dag.
Nej.
skitsamma igen. vi har skaffat spotify det är kul. jag har hittat massa musik som jag inte trodde jag skulle få höra igen. bland annat " hur ska jag göra för att komma över vägen" jag tror bara att det är joanna som kiknar av värme nu, det gjorde jag iallafall. plötsligt är man sex och sitter och sjunger i baksätet igen. Det gjorde vi alltid. minns varenda elmer hult kasett osv. tänker inte tala om sånt. det är som att fiska gullpoäng. men däremot så slog nånting som pappa berättade för typ ett år sedan till mig. följande..

när jag, joanna och pappa skulle åka till typ farmor för en jäkla massa år sedan så satt vi i baksätet som vanligt. antar att vi hade åkt ett tag för det var typ tyst i bilen. pappa tittar väll på vägen men plötsligt hör han mig från baksätet han tittar bak axeln och ser mig ivrigt massera snoppen sjungandes "är det såhär när den är stor och man är liten, hur blir det då när den blir stor och man är stor" det är rätt skoj tycker jag, samma melodi som den som bert sjunger. som är nån annan dänga från för längesen. Det är inget att skämmas över. jag var barn. så gör alla. mer eller mindre.
Såhär i efterhand kan jag konstatera att jag inte sjunger lika mycket nuförtiden.

Inga kommentarer: