torsdag 26 mars 2009


jaha. detta är min sista lediga torsdag. skulle passat på igår och druckit öl. då hade man kunnat vara bakis hemma idag. det är jag inte. jag mår rätt bra. då måste man passa på och göra nyttiga saker. diska, damsuga och gå långt med kasper.

Träffade nån gubbe med en shäfer. vi pratade lite. hatar sånt. bara för att man har en hund på sig behöver man inte småprata. jag skyllde på att det var kallt och sprang vidare rätt snabbt. vad ska man säga lixom. samma jäkla frågor. Kön? ålder? och kanske tillochmed ras.

jag frågar aldrig efter namn. vad ska det vara bra för. jag har nog med att lära mig folks namn. vad har jag för nytta av att veta att gubbens hund hette mika eller nåt. Fast nu finns det där i mitt huvud. och tar plats. så när jag väll vill komma ihåg ett namn gör jag inte det för en fem månader gammal shäfer har tatt den platsen. fast jag är inte bitter. gubben var rätt mysig. skägg och sånt. håller på det dom sista dagarna på boden nu. det är alltid dom värsta. känns onödigt att producera en massa som ska krängas till påsk när jag inte är där. även ifall det är rätt kul ibland. man kan lyssna på radio, ha byxorna för långt ner så man ser kalsongerna. det

är livskvalité. Dom drar upp mina byxor och säger att kunderna klagar.

Fack that.

jag har skaffat en ny telefon. det annade man kanske eftersom jag skickar upp bilder. iallafall är det "tre" jag är nöjd. bara en sak. jag bad om att slippa tresången som ringsignal. fan är det lixom? lide man är stolt över sitt abonemang?

"asså tre är det häftigaste abonemanget. har man inte det är man en nörd". näe.

Lide lixom



nu ska jag hänga tvätt, dusha, raka mig, göra kaffe och lyssna på kiss.

jag har förresten sagt upp mig härifrån. bostadslös första juni typ. Hell jeas.!

Inga kommentarer: