torsdag 22 oktober 2009

Jag heter mikael persbrant och jag har en så stor kuk så att det är synd om mig.






Iallafall.












Det är höst. Vanligtvis brukar jag tycka att allt är riktigt trist då, men denna gången känns det okej. jag kanske behöver rutinen som en höst kan medföra. jag kanske har tröttnat på vardagsöl och diverse dumheter som får en att tappa röda tråden. jag kan också ha helt fel.
Hemma idag. känns rätt dumt. dom har massor att göra idag. soppa till dagens och dom är tre som jobbar nu. jag sa direkt att jag inte mådde bra men eftersom vi väntade oss en massa att göra skulle jag bita ihop. vid tio spydde jag. sen fick jag gå. tack.
Igår åt vi haren. det var sjukt gott. faktiskt. helt jävla otroligt gott.
förstekte den med smör och vin och gjorde sen gryta på den. morot, rotselleri, lök, enbär, rosmarin, vinbärsgelé, svamp, rött vin, grädde och creméfräsh.
synd att det kommer ta en evighet innan man kör på en hare igen.





läste att mikael persbrant har kastat sig in i klädbranshen. tydligen rör det sig om en kalsong för vällhängda män. Smått irriterande. jag menar; Sveriges sexigaste man. gammal balettdansös, skådespelare, unicefikon osv. Som om han inte redan är populär nog. måste han verkligen designa en kalsong och förklara för folket att han länge lidit utan en kalsong stor nog för att fylla ut hans kuk. En patetisk snyftare. vem fan gnäller om man har en stor kuk.



det händer inte mycket nu för tiden.

vad gör folk? jag vill inte till malmö. jag vill bo i lund. men var är alla?

Ibland går jag till ariman efter jobbet. jag dricker en öl i baren och småpratar lite med fulex. sen inser jag att jag är ensam. emil är nån annanstans. innan tänkte jag inte ens på när jag var med honom. det var naturligt. vi hängde ju alltid. det har faktiskt vart en omställning utan honom. inte så att jag gråter och sånt men ringer man inte folk och tar sig an saker sitter man ensam. han har det bra iallafall. nånstans i brasilien var han. han visste inte var ritkgit. känner igen det. hade väldigt sällan nån koll på vad städer osv hette jag reste i indien. jag lät dom andra sköta det. emil verkar funka likadant. jag var i london för två veckor sen. det var kul. det gör mycket om man kan hinna med nåt under hösten. den blir lättare då.

london var fett iallafall. köpte levande krabbor och andra skaldjur. det var pulligt. sjukt billigt. krabban kostade fem pund per kilo. tack emil för att du visade mig dom och för att du var så given när jag var där. pengarna tog slut där. jag har vart pank i snart två veckor.

knäckebröd, kaviar och vatten blir det mest. det gör inget. jag gillar knäckebröd, kaviar och vatten.





1 kommentar:

Anonym sa...

hej bror, det är bra att du ha börjat skriva igen, jag är ju faktiskt en trogen läsare. hihi
just det, du måste komma ihåg att ta min hörlurar!
//felicia