lördag 25 juli 2009

okej. denna dan har varit lång.
min morsa har fått ishias. stavas kanske så. det är nåt med ryggen och nån nerv som kläms. så hon är på sjukhuset. jag är en god son och vaktar huset. jag och kasper då vill säga. han är dock dåligt sällskap. nån grannhund löper och kasper är kåt. han sitter mest och gråter vid dörren. han borde fatta att så får man inga brudar. han ska vara hård. tjejhundar vill inte ha snorungar som sitter och gråter vid dörren. dom vill ha en riktig karlahund. full med potens och temprament. men så är det faktiskt. iallafall med lejon, påfåglar, laxar och människor. 
Dumma kasper. Hur förklarar jag för honom? 

det är rätt vettig lösning på allt. jag behöver göra ingenting lite. man kan göra massa nyttiga saker. saft, sill och tvätta kläder. fan vad rent det blir. härligt. jag skulle klippt grässmattan men jag fick en liten liten motgång rörande en sladd som skulle kopplas in så jag sket i det. jag skulle även sytt mina kläder men det var en matta i vägen för stolen som jag skulle sitta på. så jag sket i det. istället har jag suttit ner. Jag åt innan också. tänkte att kvällen var rätt trist. jag ville inte dricka vin ensam. sen slog det mig att man lever längre om man dricker ett glas rött om dan. jag tog det största jag hittade. det blev faktiskt trevligare innan jag hann börja dricka det ens. egentligen skulle jag till skara idag. en liten trädgårdsfestival som några bekanta eller om man ska kalla dom vänner har. synd att det inte blev av. finns annat här i världen. spotify tillexempel. även om man bara lyssnar på samma låtar. blur - country house, weezer - buddy holly, jacob nånting - bara vara vänner. 

igår hade jag finfrämmande från stockholm. det var kul. vi gick en del. sen drack vi rött hos johannes. vi var fyra fiskhandlare. då blir det alltid bra samtal. det är nog lite så med stockholmare tror jag att man irriterar sig på alla man inte träffat.. 
imorrn ska jag göra klart min sill. det blir brantevik. den gillar dom flesta. ska köpa lök(bägge sorterna) kryddpeppad, lagerblad, vitpeppar, dill och socker. ska försöka hitta nån som är villig att passa kasper på kvällen. om det är möjligt. då kan jag åka till malmö och dricka en öl. kanske tolv.  

Inga kommentarer: