onsdag 22 juli 2009

flyter på.

seglingen gick bra. kom hem på torsdagsnatten. det skulle blåsa kuling och det kändes bättre att skita i det. var sugen på att vara hemma också. man kan bli galen av att vara borta för mycket. iallafall. solen är borta. istället regnar, åskar eller så blåser det. jag är inte bitter. det hade vart kul att bada. men man kan dusha. förresten så har david åsfält, aset stulit mina badbyxor och ritat en kuk på dom. kuken irriterar mig inte men var är byxorna. nåväl. hemma är det som det ska. man dricker rätt många öl, en del kaffe. jag tar lektioner varje dag. det är kul. ibland går det tillochmed bra. typ igår. -bra hannes. sa martin. -tack martin. sa jag. 

på fredag ska jag och emil och dom som vill på en liten festival i skara som heter dungen rox. hoppas vi hinner med sommarlandet också. det ska bli kul. ungefär 50 till 150 besökare. mattor, vindskydd, hippies och slots 4,6:or. 

i förgår var jag hos sacki. eller hos sackis typ moster på landet. dom är iväg nånstans och han vaktar deras hundar. iallafall. vi åt gott typ massa starka korvar och grillade nån slags gris. efteråt tjatade hundarna om mat. dom fick lite.  ett av dom få nöjerna som antagligen alla gillar måste vara att mata hundar med kött. det måste väll ändå alla gilla. på tal om inget. 

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Igår hade jag besök av Bettankax, en god vän till mig, eller väninna, i min ålder.

Hon tycker som jag .., att du skriver så härligt!

Bara så du vet.