måndag 10 november 2008

måndag

sådär nu är helgen plasse. det gick snabbt. i fredes hade jag hemmakväll med mig själv och såg på singalong och filmen "och så kom polly". den var skitbra.. Sen jobbade jag lördags och åkte direkt efter jobbet till min farbror thomas. där var det massa släkt som man pratade med. efter två timmar kanske åkte vi vidare till nån hästgård utanför örkeljunga där det var fest. jag fick ett glas hembränt med en korvbit innan jag fick börja dricka öl. det var gott i början men efter tio tjugo minuter hade lixom korven och spriten blivit ett och det blev lite svårare. det fanns inga sängar såp jag och emil fick sova på det kalla golvet. därför var man trött hela dan igår och när jag väll kom i säöng vid halv ett kanske så sov jag som en stock till två idag typ. det är sjukt. då har man nog en massa sömn att ta igen. nu ska jag inte behöva sova på några dagar tycker jag. nu är det måndag jag äter mussli och ska snart ut och springa lite. sen åker jag till stan och dricker kaffe för det är så sjukt jävla gott. emil har förresten anamat sin fars sätt att köra ekonomiskt. så vi låg bakom en långtradare några mil när vi körde söderut igår. då dricker bilen 3,5 istället för typ 5,5, det är rätt stor skillnad om man får snmålskjuts bakos deras vinddrag. eller hur man ska säga.

där är min kusin anton som blandade min drink. "sjögård sunrise" heter den förresten. vi har spånat lite att göra samma sak med sill. istället för korv då. blir lite nyttigare då.

1 kommentar:

Joanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.