måndag 13 september 2010

måndag.

det är måndag igen. ett tag till iallafall. jag är nöjd. några vänner hade fest i lördes. det är för sällan fest. det var en bra fest riktigt bra. av god sed brukar vi låta den fortgå söndag ut också. ska man så kan man lika gärna göra det rejält. antar att att och ingenting hände. idag har jag mest försökt hitta tråden. jag har ett jack i handen och två blåtiror. en på varje öga. jag gillar när man känner att man har haft roligt. ogillar dock att jobba med klockor i huvet. alla frågor. det finns lixom inga bra förklaringar. skitsamma. sånt händer.
hade johan över idag. vi lå mest i soffan. åt pannkakor. först åt jag wok sen pannkakor. man får lixom äta igen sig när man slarvar. jag vet att man kan skjuta på att äta om man dricker öl istället. när ekonomin tryter så gäller det att priotera också. antingen så kan man leva på trehundra hyfsat i en vecka. eller så dricker man upp allt på krogen en regnig söndag istället. valet är enkelt. för enkelt. har varit pank i en månad. när min kollega köpte affären så kom han på att lönesystemet skulle se annorlunda ut. jag fick en halv augustilön. synd bara att femtusen av den gick till att betala allt fisk jag ätit senaste året. femtusen i fisk. då har jag inköpspris på fisk också. jag äter för mycket fisk. nån dag dör jag i kvicksilverförgiftning. seriöst. det hade inte chockat. mig. snopet.
så nu är jag pank om dagarna. kul. jag skiter i vilket. det löser sig alltid. det gör det.
nu kommer natten. jag ska tvätta imorrn bitti. och.

Inga kommentarer: